Odwiedziny w szpitalu

  1. W sytuacji stanu epidemii lub zagrożenia epidemiologicznego zasady odwiedzin pacjentów są wprowadzone odrębnym zarządzeniem wewnętrznym.
  2. Poza okresami stanu epidemii lub zagrożenia epidemiologicznego odwiedziny i wizyty osób trzecich, w tym krewnych, u pacjentów przebywających na oddziale (w tym dzieci) dopuszczalne są w godzinach 8.00 – 19.00 z uwzględnieniem specyfiki oddziału, pod warunkiem przestrzegania przez odwiedzających rozkładu dnia na oddziale oraz niniejszego Regulaminu. Pozostawanie osób odwiedzających na terenie budynku poza godzinami odwiedzin wymaga zgody ordynatora oddziału lub lekarza dyżurnego.
  3. Osoby niepełnoletnie mogą odwiedzać pacjentów wyłącznie w towarzystwie osoby dorosłej.
  4. Zabrania się odwiedzania pacjentów dotkniętych chorobą zakaźną.
  5. Odwiedzin zabrania się również osobom:
    1. znajdującym się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających;
    2. dotkniętych chorobą zakaźną lub których stan zdrowia zagraża pacjentom.
  6. Osoby odwiedzające są zobowiązane:
    1. zachowywać się kulturalnie w czasie pobytu na oddziale;
    2. stosować się do poleceń personelu medycznego, w tym także do zaleconej pacjentowi diety;
  7. Osobom odwiedzającym zabrania się:
    1. dostarczania pacjentom alkoholu, papierosów, narkotyków lub innych środków odurzających oraz artykułów spożywczych, których spożywanie zostało zabronione pacjentowi przez personel medyczny;
    2. siadania na łóżkach chorych;
    3. manipulowania przy aparaturze medycznej, urządzeniach, instalacjach elektrycznych, wentylacyjnych, gazowych itp.;
    4. prowadzenia głośnych rozmów oraz głośnego zachowania, które mogłoby przeszkadzać innym pacjentom lub personelowi medycznemu;
    5. palenia tytoniu, picia alkoholu lub spożywania innych środków odurzających;
    6. chodzenia po innych salach niż sala, w której przebywa odwiedzany pacjent;
    7. zaśmiecania lub zanieczyszczania pomieszczeń szpitalnych oraz wyrzucania odpadków do urządzeń sanitarnych;
    8. przyprowadzania na teren szpitala zwierząt;
    9. utrudniania personelowi medycznemu wykonywania czynności pielęgnacyjno – leczniczych.
  8. Personel medyczny może odmówić dostępu do pacjenta osobom, o których mowa w pkt. 1, jeżeli będzie to podyktowane dobrem pacjenta lub innych osób przebywających na oddziale albo będzie to konieczne ze względu na prowadzone zabiegi lekarskie.
  9. Osoby odwiedzające pacjentów, które nie stosują się do postanowień niniejszego Regulaminu albo do wskazówek personelu Centrum mogą zostać wydalone z terenu szpitala lub całkowicie pozbawione prawa odwiedzania pacjentów.
  10. Osoby odwiedzające pacjentów odpowiadają za szkody powstałe w mieniu Centrum lub wyrządzone personelowi, pacjentom lub innym osobom z powodu nieprzestrzegania niniejszego Regulaminu lub z innych przyczyn przez nie zawinionych.

Skargi i wnioski

Informacja dla pacjentów w sprawie trybu składania skarg i wniosków

 Jeżeli Pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że prawa pacjenta zostały naruszone i nie są realizowane w sposób dla niego zadawalający może złożyć skargę lub wniosek.

W Centrum Medycznym Karpacz SA skargi i wnioski przyjmuje się wyłącznie w formie pisemnej na Formularzu zgłoszenia skargi/wniosku. Dopuszczalna jest inna forma skarg lub wniosku pod warunkiem, że zawiera wszystkie dane określone w formularzu.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyta realizacja świadczeń, naruszenie obowiązujących przepisów, regulaminów, a także praw pacjenta.

W przypadku, gdy skarga dotyczy niewłaściwego postępowania personelu (np.: lekarza, pielęgniarki, fizjoterapeuty, sekretarki) należy interweniować bezpośrednio u kierownika działu/oddziału/komórki organizacyjnej. Jest to najszybsza droga do wyjaśnienia sytuacji, będącej przedmiotem skargi.

Jeżeli Pacjent nie jest zadowolony ze sposobu załatwienia sprawy, wówczas skargę lub wniosek na załączonym formularzu należy skierować do:

  • Zarządu Spółki
  • Zespołu ds. Etyki – w przypadku problemów natury etycznej

Skargi i wnioski można składać:

  • w Sekretariacie od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 14.00,
  • wysyłać pocztą tradycyjną na adres:

Centrum Medyczne Karpacz SA

  1. Myśliwska 13, 58-540 Karpacz

Ponadto dla pacjentów dostępny jest również Dyrektor ds. Jakości i Organizacji Pracy, który przyjmuje pacjentów w każdy czwartek  w godz. 12.00 – 13.00 w bud. przy Administracji, tel. 882 097 959.

Formularz zgłoszenia skargi powinien zawierać wskazane dane osobowe i adresowe – brak tych danych, jak również brak podpisu spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.

Każda skarga na wstępie analizowana jest w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa.  Skarga lub wniosek Pacjenta rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 30 dni. O sposobie załatwienia skargi Pacjent jest informowany pisemnie.

W razie niemożności załatwienia skargi lub wniosku w określonym powyżej terminie Pacjent jest powiadamiany na piśmie o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia skargi oraz o przewidywanym terminie załatwienia przedmiotowej sprawy.

W terminie 14 dni od doręczenia zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi Pacjentowi przysługuje prawo złożenia odwołania. Odwołanie powinno być zgłoszone w formie pisemnej.

Jednocześnie przypominamy, że Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę do instytucji:

  • Dolnośląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia - ul. R.  Traugutta 55, 50-416 Wrocław, tel. 71/79 79 134, e-mail:skargi@nfz-wroclaw.pl lub w Delegaturze w Jeleniej Górze, ul. Wolności 18, 58-500 Jelenia Góra
  • Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Rakowiecka 26/30, 02-528 Warszawa,

e-mail:sekretariat.skargi@nfz.gov.pl

  • Rzecznik Praw Pacjenta, ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa, Infolinia Rzecznika: 800-190-590, e-mail:kancelaria@rpp.gov.pl
  • Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej we Wrocławiu, ul. Kazimierza Wielkiego 45, 50-077 Wrocław,  tel. 71/798 80 77
  • Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 50, 53-333 Wrocław, tel. 71/333 57 02

 

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2019r., poz. 1128 z późn.zm.) 

Informacja Administratora Danych Osobowych NFZ

Aby sprawdzić Informację Administratora Danych Osobowych Narodowego Funduszu Zdrowia, kliknij w ten link

Lista poradni nie wymagających skierowania

Strona w przygotowaniu

Zapraszamy wkrótce!

Zamknij menu
Wróć na początek strony