Skargi i wnioski

Informacja dla pacjentów w sprawie trybu składania skarg i wniosków

 Jeżeli Pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że prawa pacjenta zostały naruszone i nie są realizowane w sposób dla niego zadawalający może złożyć skargę lub wniosek.

W Centrum Medycznym Karpacz SA skargi i wnioski przyjmuje się wyłącznie w formie pisemnej na Formularzu zgłoszenia skargi/wniosku. Dopuszczalna jest inna forma skarg lub wniosku pod warunkiem, że zawiera wszystkie dane określone w formularzu.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyta realizacja świadczeń, naruszenie obowiązujących przepisów, regulaminów, a także praw pacjenta.

W przypadku, gdy skarga dotyczy niewłaściwego postępowania personelu (np.: lekarza, pielęgniarki, fizjoterapeuty, sekretarki) należy interweniować bezpośrednio u kierownika działu/oddziału/komórki organizacyjnej. Jest to najszybsza droga do wyjaśnienia sytuacji, będącej przedmiotem skargi.

Jeżeli Pacjent nie jest zadowolony ze sposobu załatwienia sprawy, wówczas skargę lub wniosek na załączonym formularzu należy skierować do:

  • Zarządu Spółki
  • Zespołu ds. Etyki – w przypadku problemów natury etycznej

Skargi i wnioski można składać:

  • w Sekretariacie od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 14.00,
  • wysyłać pocztą tradycyjną na adres:

Centrum Medyczne Karpacz SA

  1. Myśliwska 13, 58-540 Karpacz

Ponadto dla pacjentów dostępny jest również Dyrektor ds. Jakości i Organizacji Pracy, który przyjmuje pacjentów w każdy czwartek  w godz. 12.00 – 13.00 w bud. przy Administracji, tel. 882 097 959.

Formularz zgłoszenia skargi powinien zawierać wskazane dane osobowe i adresowe – brak tych danych, jak również brak podpisu spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.

Każda skarga na wstępie analizowana jest w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa.  Skarga lub wniosek Pacjenta rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 30 dni. O sposobie załatwienia skargi Pacjent jest informowany pisemnie.

W razie niemożności załatwienia skargi lub wniosku w określonym powyżej terminie Pacjent jest powiadamiany na piśmie o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia skargi oraz o przewidywanym terminie załatwienia przedmiotowej sprawy.

W terminie 14 dni od doręczenia zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi Pacjentowi przysługuje prawo złożenia odwołania. Odwołanie powinno być zgłoszone w formie pisemnej.

Jednocześnie przypominamy, że Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę do instytucji:

  • Dolnośląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia - ul. R.  Traugutta 55, 50-416 Wrocław, tel. 71/79 79 134, e-mail:skargi@nfz-wroclaw.pl lub w Delegaturze w Jeleniej Górze, ul. Wolności 18, 58-500 Jelenia Góra
  • Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Rakowiecka 26/30, 02-528 Warszawa,

e-mail:sekretariat.skargi@nfz.gov.pl

  • Rzecznik Praw Pacjenta, ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa, Infolinia Rzecznika: 800-190-590, e-mail:kancelaria@rpp.gov.pl
  • Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej we Wrocławiu, ul. Kazimierza Wielkiego 45, 50-077 Wrocław,  tel. 71/798 80 77
  • Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 50, 53-333 Wrocław, tel. 71/333 57 02

 

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2019r., poz. 1128 z późn.zm.)